από τον Fernando Manuel Maurício de Carvalho, μέλος της ΕΟΚΕ

Στις 10 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε, κάτω από καταρρακτώδη βροχή, δημόσια διαδήλωση στην πλατεία Largo de Camões της Λισαβόνας, με τους διαδηλωτές να καταδικάζουν τον πόλεμο, τις κυρώσεις και εκείνους που αντλούν κέρδη από την πώληση όπλων ή χρησιμοποιούν τον πόλεμο ως δικαιολογία για στρατιωτικοποίηση. Διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν και σε άλλα μέρη της χώρας.

Οι διαδηλωτές της Λισαβόνας κυμάτιζαν μπλε ή λευκές σημαίες με σύμβολο ένα ζωγραφισμένο περιστέρι και το σύνθημα «ειρήνη». «Σταματήστε τον πόλεμο, δώστε μια ευκαιρία στην ειρήνη» ήταν το κύριο μήνυμα των διαδηλωτών, η οποία περιελάμβανε πολλές ομιλίες. Μεταξύ αυτών, ξεχώρισε η ομιλία του João Coelho, εκπροσώπου της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Πορτογαλίας (CGTP-IN), ο οποίος καταδίκασε τα «γεράκια του πολέμου» που ενώνουν τις δυνάμεις τους στην Ευρώπη προκειμένου να αυξήσουν τους εξοπλισμούς και εκείνους που πλουτίζουν σήμερα πουλώντας όπλα.

Η CGTP-IN εξέφρασε την αλληλεγγύη της προς τους εργαζομένους και τους λαούς που είναι θύματα πολέμου, και ιδίως προς τον λαό και τους εργαζομένους της Ουκρανίας. Σε όλες τις δραστηριότητές της μέχρι σήμερα η CGTP-IN καθοδηγείται από τις θεμελιώδεις αρχές της υπεράσπισης της ειρήνης και της καταδίκης του πολέμου και υπογραμμίζει την ανάγκη να σταματήσει ο πόλεμος και να δοθεί μια ευκαιρία στην ειρήνη.

Ζητούμε την οδό του διαλόγου για να οικοδομήσουμε μια ειρηνική επίλυση της σύγκρουσης. Ο πόλεμος δεν αποτελεί λύση και οι ανησυχίες μας στρέφονται προς τους εργαζομένους και τον λαό της Ουκρανίας, αλλά και όλων των χωρών, καθότι αυτοί επλήγησαν πρώτοι από τον πόλεμο και την καταστροφή.

Πιστεύουμε ότι, για να υπερασπιστούμε την ειρήνη, πρέπει να αγωνιστούμε κατά του μιλιταρισμού και του ανταγωνισμού των εξοπλισμών, εστιάζοντας σε μια ειρηνική λύση η οποία θα προβλέπει τη σύναψη συμφωνιών και τη θέσπιση μηχανισμών διαλόγου στη βάση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, της συνεργασίας και της ασφάλειας των χωρών και των λαών της Ευρώπης. Είναι, επομένως, επείγουσα η ανάγκη να τερματιστεί η συνεχιζόμενη στρατιωτική κλιμάκωση.

Οι κυρώσεις δεν σταματούν τον πόλεμο. Αντ’ αυτού, έχουν καταστροφικές συνέπειες για τους εργαζομένους και τους πολίτες, τόσο στις πληττόμενες χώρες όσο και αλλού. Οι κυρώσεις κατά χωρών όπως το Ιράκ κατέδειξαν αυτές τις συνέπειες και την επακόλουθη επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης, καθώς και τις επιπτώσεις σε άλλες χώρες. Γι’ αυτό πρέπει να ληφθούν μέτρα σήμερα, ώστε να αντιμετωπιστούν οι επιθέσεις κατά των δικαιωμάτων που θέτουν σε κίνδυνο τις συνθήκες διαβίωσης των εργαζομένων.

Η CGTP-IN επισημαίνει την ανάγκη να εξασφαλιστεί πλήρης στήριξη στους πρόσφυγες, καταπολεμώντας συγχρόνως κάθε μορφή ρατσισμού και ξενοφοβίας, και τονίζει ότι είναι αναγκαίο να δοθεί ανθρωπιστική στήριξη στον λαό της Ουκρανίας και στους λαούς των γειτονικών χωρών προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που εγείρονται.

Εκφράζουμε για άλλη μια φορά την αλληλεγγύη μας προς τους λαούς που είναι θύματα πολέμου, ιδίως προς τον λαό και τους εργαζομένους της Ουκρανίας, αλλά και προς εκείνους της Παλαιστίνης και της Δυτικής Σαχάρας, της Υεμένης, της Σομαλίας, της Συρίας και του Αφγανιστάν. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζουμε ότι η πορεία προς την ειρήνη πρέπει να οικοδομηθεί σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών.